Syma X5HW Drone İnceleme #zincirikırma

Drone almaya mı karar verdiniz? Fazla param yok ya da param var ama önce kullanmayı öğreniyim diyorsan Syma X5HW başlangıç için güzel bir drone olabilir. Drone'nun çalışma mantığını anlamanız basit kullanımı ile size hitap edeceğini düşünüyorum. Ben drone'u biri aracılığıyla amerikadan getirttim ancak banggood ya da amazon üzerinden alabilirsiniz. Öncelikle drone'un oyuncak olduğunu unutmayın yani beklentileriniz yüksek olmasın. Dji parrot gibi yüksek kalitede drone değil. Ne kadar ekmek o kadar köfte. X5HC modeli aynı özellikte kamerasız olanı. Eğer kameraya gerek duymuyorsanız bu modeli de alabilirsiniz. Bu modelin kamerası her ne kadar berbat olsa da size FPV zevki veriyor. Ben almışken kameralı olsun diyip aldım ve arada ki fiyat farkını karşıladığını düşünüyorum.

Batarya
Drone 500 mA 3.7V tek hücreli batarya ile geliyor. Bu batarya ile 6-10 dk uçuş süresi sağlıyor. Eğer ben 20-25 dk uçmak istiyorum derseniz yedek batarya alıp biri bittiğinde diğerine geçiş yapabilirsiniz.

Uçuş Modu
Aracın 2 uçuş modu bulunmakta biri stabil yani siz kumandadan sola sürekli git dediğinizde cmler ile(yani yavaş) sola gidiyor. Diğeri ise hızlı yani sola doğru çevik bir manevra ile hızlıca gidiyor. Stabil modu kapalı alanlarda kullanmanızı tavsiye ederim. Eğer dışarıda kullanıyorsanız muhtemelen rüzgar drone'un davranışını değiştirecektir. Bu modda kullanmazsanız drone çevik davranamayacağı için kontrol edilemez hale gelebilir. Bu modlar arası geçiş kumandanın sol üstte ki tuşundan yapılabiliyor.
Havada sabit kalma
Drone üstünde bulunan barometre sayesinde havada sabit yükseklikte kalabiliyor. Bu fiyatta drone için çok iyi bir özellik olduğunu belirtmeliyim. Bu nedenle hız joysticki(throttle) ortada konumlanmış durumda. Siz elinizi kumandadan çektiğinizde drone'un olduğu konumda kalmasının nedeni bu.
Taklacı Drone
Drone'un en güzel yanlarından biri de takla atabiliyor olması. İstediğiniz yönde drone'u takla attırabilmek için sağ üstte ki tuşuna ve sağ tarafta ki yön tuşlarına hangi yönde takla attırmak istiyorsanız aynı anda basarak drone'a takla attırabilirsiniz.
Kamera
Kameraya bağlanıp görüntü almak için akıllı telefonlarınıza SYMA FPV adlı uygulamayı indirmeniz gerekmekte. Ardından kameranın kablo slotunu ana şaseye bağladıktan sonra drone'u açıtığınız anda drone'un access point gibi davranıp bir Wifi olarak görebilirsiniz. Bu ağa bağlanıp uygulamayı açmanız görüntü almak için geriye kalanlar. Üst tarafta ki kısımlardan da hem anlık olarak fotoğraf çekebilirsiniz hem de video kayıt yapabilirsiniz.

Genel olarak beklentinizi yüksek tutmazsanız bu drone'dan tatmin olacağınızı düşünüyorum ve bu hobiye başlamak isteyenlere önerebilirim

Yorumlar

Bu blogdaki popüler yayınlar

Sinyal Jeneratörü Nedir? (Function generator)

#12 Arduino ile Step Motor Kontrolü

Arduino'dan Python'a veri aktarma